היום: שר האוצר כץ ויו"ר כחול לבן גנץ יפגשו בניסיון להגיע לפשרה

    אבי רבינא No Comments on היום: שר האוצר כץ ויו"ר כחול לבן גנץ יפגשו בניסיון להגיע לפשרה

    היום צפוי שר האוצר ישראל כץ להיפגש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בניסיון להגיע לפשרה בנוגע לתקציב | השר כץ יאמר לגנץ כי יש אפשרות להעלות לאישור בישיבת הממשלה ביום רביעי את התקציב לשנת 2020

    צועד לבחירות | בני גנץ צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמנם הבחירות נראות כעת כעובדה מוגמרת, אך עדיין ברקע נעשים מאמצים בקרב הליכוד וכחול לבן למנוע את אותן. הערב (ראשון) צפויה פגישה בין שר האוצר ישראל כץ ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

    כץ צפוי לנסות ולשכנע את גנץ להעביר את תקציב המדינה לשנת 2020 בישיבת הממשלה עוד השבוע, ובשלוש קריאות בשבועיים הקרובים ואת תקציב שנת 2021 עד ה-23 לדצמבר בישיבת הממשלה, תוך הבטחה מצד הליכוד שהתקציב יעבור בקריאה שניה ושלישית לאחר ה-23 לדצמבר.

    גנץ מצידו כבר לא נותן אמון רב בליכוד וצפוי להתעקש שבמידה ותקציבי 2020 ו-2021 לא עוברים בשלוש קריאות עד ה-23 לדצמבר, הרי שמבחינתו אין תקציב והוא ממשיך לקדם את החוק לפיזור הכנסת.

    גורמים בשתי המפלגות פסימיים לגבי הפגישה ומעריכים כי הבחירות בפתח בכל מקרה.

    בינתיים, ועדת הכנסת שאמורה להחליט על תאריך הבחירות תתכנס מחר. בראש הוועדה עומד ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן. הליכוד וגוש הימין ינסו להשיג רוב לכך שדיוני הבחירות יתקיימו בוועדת החוקה בראשות ח"כ אשר, מהגוש המזוהה עם הליכוד.

    כחול לבן מצידם ינסו להשיג רוב שהדיונים יישארו בוועדת הכנסת ואז היא זו שתקבע מתי יתקיימו הבחירות.

    ההערכות הן שינסו בשבועות הקרובים להגיע לפשרה והחוק לפיזור לא יקודם, כך שנגיע מהר מאוד ל-23 בדצמבר , עוד פחות משלושה שבועות – והכנסת תפוזר אוטומטית, ואם כן הבחירות יתקיימו במרץ, חמישה ימים לפני חג הפסח.

    ברקע כל זה, רחש בחש לקראת הבחירות, בעיקר במרכז שמאל כאשר השם החדש העולה כמועמד להנהיג או להצטרף להנהגת השמאל, הוא הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. בשלב זה, איזנקוט מכחיש כי החליט להצטרף לפוליטיקה ואומר למקורביו כי יקבל החלטה רק לאחר פיזור הכנסת.

    בסוף השבוע הודיע מספר 2 ברשימת יש עתיד-תל"ם, ח"כ משה בוגי יעלון כי הוא נפרד מלפיד ומתכוון להקים רשימה חדשה. לטענתו "זו האלטרנטיבה היחידה להחליף את נתניהו", מאחר ויש עתיד לא ממריאה בסקרים. יעלון מצידו בטוח שאיזנקוט יעתר להצטרף למפלגתו ולהיות מוצב במקום השני לקראת הבחירות לכנסת ה-24.



    0 תגובות